Eğitime Teknoloji Entegrasyonu

Eğitime Teknoloji Entegrasyonu

Eğitim üzerine çalışma yapanlar öğrencilerin daha iyi öğrenmeleri için yeni yollar aramaktadırlar. Nasıl öğretmeliyiz ki öğrencilerimiz daha başarılı olsun? sorusunun cevabını ararlar. Bunun için ortam, yöntem ve kaynakların nasıl tasarlanması gerektiğini araştırırlar. Yeni öğretim tasarımları geliştirirler, uygularlar ve sonuçlarını değerlendirirler. Geliştirilen her bir yeni ortam, yöntem ve kaynak öğrenmeye olumlu yönde katkı sağlıyor ise değerli bulunur ve uygulanır.  

Eğitim öğretim sürecinde hedef kitle öğrencilerdir. Getirilen her bir yeniliğin başarısı, öğrenciye uygunluğu yada öğrenci tarafından benimsenmesi ile doğru orantılıdır. Geliştirilen bir tasarım öğrenci tarafından beğenilmiş ise o tasarım uygulanabilirlik açısından önemli bir aşamayı geçmiştir. Bu nedenle öğrencilerin içinde bulunmaktan memnun olacakları bir ortam, işi zevkle yapacakları bir yöntem, kullanmak isteyecekleri bir kaynak varsa öğrencilerin böyle bir tasarımı beğenecekleri düşünülebilir.

Okullarda verilen eğitimin temel amacı mutlu bireyler yetiştirmek olmalıdır. Mutluluğun temel kaynağı ise bilgidir. Bilgiye erişim için çağın gerektirdiği yolları ve araçları kullanmak gerekir. Aksi takdirde bilgiye erişmeyi zorlaştırır, mutluluğa ulaşmayı geciktirmiş oluruz. 

Bu gün okullarımızda lisans düzeyine kadar eğitim gören çocuklarımızın neredeyse tamamı Z Kuşağı olarak adlandırılmaktadır. Bunların en temel özelliklerinden biri teknolojinin içine doğmuş olmalarıdır. Dünyanın değişik yerlerinde farklılıklar olsa da bu çocuklar daha yürümeyi, konuşmayı öğrenmeden dijital teknolojilerle yüzleştiler ve onları kullanmaya başladılar. Hayatları teknolojinin içerisinde gelişti. Okula gelmeden teknolojik araçları kullanarak öğrenmeler gerçekleştirmeye başladılar bile. 

Üç yaşındaki bir çocuk eline aldığı cep telefonunda yada tablette oyun oynayabiliyor. yazılı yönergelere ihtiyaç duymadan bir kaç deneme ile oklara basarak oyun sürecini takip edebiliyor. Hatta bir tasarım yapabiliyor. Örneğin 3-4 yaşlarındaki bir kız çocuğu ekrandaki bebeği tuşları kullanarak giydirebiliyor, ona yeni elbiseler tasarlayabiliyor. Hatta basit strateji oyunlarını bile oynayabiliyorlar.

Okulda devletin geliştirmiş ve uygulamakta olduğu öğretim programları farklı bilim alanlarına ilişkin bilgileri öğretirken aynı zamanda o çocukların toplumun içerisinde birey olarak hayatlarını sürdürmelerine yardımcı olacak becerilerde kazandırılmaya çalışılır. bunlar programda açık olarak yazılabildiği gibi bazıları örtük olarak ta verilmeye çalışılır. Onun için derslerin öğretim sürecinde öğretmenlerden farklı yöntemler kullanmaları, farklı etkinlikler tasarlamaları istenir. Belirli gün ve haftalarda yapılan etkinlikler çocukların duygusal ve düşünsel anlamda istenilen yönde gelişmelerini amaçlamaktadır. O zamanda ve gelecekte birey olarak toplum içerisinde yaşama, etkili iletişim kurma, problem çözme gibi beceriler okulda öğrenme öğretme süreçlerinde ve diğer alanlarda kullanılan yöntemler ve yapılan etkinlikler vasıtasıyla öğrencilere kazandırılmak istenir.

İçinde yaşadığımız çağa ilişkin yapılan tanımlamalardan biride teknoloji çağı olarak adlandırılmasıdır. Hayatımızın her alanında teknoloji etkin olarak kullanılıyor ve gelecekte daha çok kullanılacağı tahmin ediliyor ise okullardaki öğrenme öğretme süreçlerinin içerisinde de teknoloji yoğun bir şekilde yer almalıdır. Öğrenciler teknolojiyi bilakis kendileri kullanarak öğrenme gerçekleştirmelidirler. böylelikle teknoloji amacına uygun ve faydalı bir şekilde kullanılabilsin. Teknolojinin entegre edildiği ortamlarda eğitim öğretim faaliyetleri ile yüzleşen öğrenciler gelecekte bireysel yada toplumsal ihtiyaçlara göre teknolojik yenilikler geliştirebilirler. Çağın gereklerine uygun üretim yapabilirler. 

Sonuç olarak eğitime teknoloji entegrasyonu çağın getirdiği bir zarurettir. Nasıl ki matbaa icat edildikten sonra halen daha kitapları elle yazmaya çalışanlar çağın gerisinde kaldılarsa, bu günde eğitime teknolojiyi entegre etmeyenler çağın gerisinde kalmaya mahkum olacaklardır. Eğer okullarda eğitime teknolojiyi entegre etmezsek, gündelik hayatta zorunlu olarak kullandığımız teknolojileri sürekli başkalarından satın almak zorunda kalırız. Eğitime teknoloji entegrasyonu aynı zamanda teknolojik üretiminde temelini oluşturacaktır.

 

Yeni Yayın

CETETU'NUN ARDINDAN

TÜBİTAK 4005 YEU 121B260 Coğrafya Eğitimine Teknoloji Entegre Edilmiş Etkinliklerin Tasarlanması ve Uygulaması  2020 yılı Aralık ayında TÜBİ...