SAMR Modelini Uygulayacak Öğretmenler İçin Kılavuz

SAMR Modeli, öğrenme sürecinde öğrenci aktivitelerini dikkate alarak görevlerin (yazma, okuma, araştırma, sunma) yapılma sürecinde teknolojinin işe koşulma durumlarını açıklar. SAMR modelinde teknoloji, dört faklı düzeyde işe koşulmaktadır. Bu düzeyler basamak olmaktan ziyade en etkili olan yolun seçilmesini anlatır. Aşağıda bu düzeyler anlatılmıştır. 

    YERİNE KOYMA/İKAME

  Sınıf içi dersler veya basılı çalışma sayfaları gibi geleneksel etkinliklerin ve materyallerin dijital versiyonlarla değiştirilmesi anlamına gelir. içerikte önemli bir değişiklik yoktur, fakat iletilme biçimi farklılaşmıştır.
    Burada amaç, işleri basit tutmaktır: tekerleği yeniden icat etmeye gerek yoktur. derslerinizi ve çalışma sayfalarınızı tarayın, bunları PDF'lere dönüştürün ve Microsoft One Drive, Google Drive veya benzer bir dosya paylaşım hizmetini kullanarak çevrim içi olarak yayınlayın. Derslerinizde kullandığınız haritaları, grafikleri, şekilleri düşünün ve bunları öğrencilerin kolayca başvurabileceği dijital formatlara dönüştürün. 
    Derslerinizi eş zamanlı ve eş zamansız versiyonlarını sağlamanıza da yardımcı olabilir. Zoom, Meet veya Skype gibi bir video konferans hizmeti üzerinden sınıf toplantıları düzenliyorsanız, katılamayan öğrenciler için bir kayıt oluşturun. Ayrıca öğrencilerin kendi hızlarında görüntülemeleri için kendi eğitici videolarınızda oluşturabilirsiniz.

    GELİŞTİRME

  Bu seviye, etkileşimli dijital geliştirmeleri ve yorumları (köprüler veya multimedya gibi unsurların birleştirilmesini) içerir. İçerik değişmeden kalır, ancak öğrenciler artık dersi geliştirmek için dijital özelliklerden yararlanabilir.
   Örneğin öğrenciler multimedya sunumları oluşturmak için dijital portfolyolar oluşturabilirler. Bu da onlara bir konuyu anladıklarını göstermeleri için daha fazla seçenek sunabilir. yazılı sınavlar yapmak yerine sınavlarınızı Socrative veya Kahoot gibi araçlarla oyunlaştırabilirsiniz.

    DEĞİŞTİRME

  Bu düzeyde öğretmenler, öğrenci çalışmalarını izleme, öğrencilere mesaj gönderme, takvim oluşturma ve ödev gönderme gibi sınıf içi ve dışı etkinlikleri yönetmek için Google Classroom, Moodl, Schoology veya Canvas gibi bir öğrenim yönetim sistemini kullanmayı düşünebilirler.
 Çevrim içi eğitim, çoğu geleneksel olarak ötekileştirilmiş öğrencilere yardımcı olabilecek yeni iletişim kanalları açar. Araştırmalar, kızların sınıfta konuşma olasılıklarının daha düşük olabileceğini gösteriyor, bu nedenle katılımı teşvik eden farklı iletişim yöntemlerinden faydalanabilirler.
    Bu arada Zoom'un metin sohbeti özelliği, öğrencilere sorularını yazmaları için bir fırsat verir. Bu görüşmeye düzinelerce öğrenci katılırsa daha az müdahaleci hissedebilir. Ayrıca düşüncelerini toplamayı tercih eden öğrenciler, çevrimiçi bir forumda veya e-posta dizilerinde daha yavaş tempolu, eş zamansız tartışmalardan yararlanabilirler.

    YENİDEN TANIMLAMA

   Öğrenme, daha önce sınıfta imkansız olan etkinlikleri mümkün kılarak, "yeniden tanımlama" düzeyinde temelden dönüştürülür.
    Örneğin, sanal mektup arkadaşları, ister başka öğrenciler ister bir alandaki uzmanlar olsun, öğrencileri dünyanın diğer bölgelerine ulaştırabilir. Sanal okul gezileri, Öğrencilerin Amazon yağmur ormanı, Louvre veya Mısır piramitleri gibi yerleri ziyaret etmelerini sağlar. Sınıfta bir kitap okuduktan sonra, yazarı çalışmaları hakkında sohbet etmeye ve soruları yanıtlamaya davet edebilirsiniz. 
    Teknoloji aynı zamanda gerçek izleyicileri sanal sınıfınıza getirme fırsatı sağlar ve öğrencilerinizden yayıncılar yapabilir. Çocuklar, kamu tüketimi ve geri bildirim için kendi wiki'lerini veya bloglarını yazabilir ve Quadblogging gibi platformlar, öğrencilerin hem yazması hem de yanıt vermesi için uzak sınıfları birbirine bağlayabilir. Öğrenciler, yakındaki bir nehrin su kalitesini araştırmak gibi yerel sorunları çözebilir ve topluluk üyelerini dijital tekliflerini değerlendirmeye davet edebilir.

SAMR'IN ÖTESİNE GEÇMEK

Son olarak, teknolojinin yalnızca içerik sunmanın bir yolu olarak değil, aynı zamanda öğrencilerinizle ilişkileri güçlendirmek için nasıl kullanılabileceğinizi düşünün.
SAMR'ın zirveye çıkılacak bir dağ olarak değil daha çok bir alet kutusu gibi olduğunu unutmayın. Amaç, en gelişmiş aracı kullanmak değil, iş için doğru olanı bulmaktır. Daha önemlisi, bir kaç önemli sorunun cevabını bularak, eğitime teknoloji entegrasyonunuz üzerine düşünmenin bir yoludur:

• Dersim teknoloji kullanılarak nasıl geliştirilebilir?

• Teknolojiyle öğrencilerin ilgisini nasıl çekebilirim ve güçlendirebilirim?

• Çevrimiçi öğrenme, özgün, gerçek yüz yüze öğrenmeye nasıl daha yakından benzeyebilir?

Orjinal Metin İçin tıklayınız....

Youki Terada May 4, 2020; A Powerful Model for Understanding Good Tech Integration 

Yeni Yayın

CETETU'NUN ARDINDAN

TÜBİTAK 4005 YEU 121B260 Coğrafya Eğitimine Teknoloji Entegre Edilmiş Etkinliklerin Tasarlanması ve Uygulaması  2020 yılı Aralık ayında TÜBİ...